maanantai 13. heinäkuuta 2015

Pikkusisko katso maailmaa

Alkuperäisen kappaleen pääset katsomaan tästä (youtube-video).

Siskoistani nuorimmainen pääsi ripille. Esikoisen kanssa askartelin kortin, melkein A3-kokoisen sellaisen. Keskelle Esikoinen liimasi kiiltokuva ruusun ja ruusun ympärille kirjoitin laulun sanat:

Nyt lähtee auto käyntiin
katso isä ajaa näin,
hän viheltää ja vaihtaa vaihteitaan.
Ja tuolla näet variksen, 
no katsos tuonne päin.
Vaan nenää ei saa laittaa ikkunaan.

Kun sua ei vielä ollut,
isä heilui innoissaan:
"Et arvaa, mitä kohta tapahtuu!"
Hän pään löi lamppuun, veikkasin,
nyt kuhmu kohoaa vaan isä sanoi:
"Äiti pulskistuu."

Kun neljätoista vuotta sitten
äiti kantoi kassissaan
meille sinut pienen ruipelon,
niin sanoi äiti: "Tulkaas pikkusiskoo moikkaamaan!"
Mä hiljaa katsoin, tässä se nyt on.

Pikkusisko katso maailmaa,
Pikkusisko katso!
Pikkusisko katso maailmaa,
siellä mekin kohta seikkaillaan.
Ilman sua elämä ois tylsää tiedäthän,
(ja mulla tuhat hiusta enemmän).

Siskoni on vain puolitoista vuotta Esikoista vanhempi, ja ollut mun ensimmäinen vauva, harjoituskappaleeni. Jos mä oon näin nyyhkyfiiliksillä pikkusiskon konfirmaatiosta, niin tarvittanee ihme, ettei meikit levähdä, kun kahden vuoden päästä on Esikoisen vuoro.

Aika kulkee niin käsittämättömän nopeaan.

1 kommentti :