torstai 9. huhtikuuta 2015

Ykstoista juttua

Haasteen muodossa tippui tänne vastattavia kysymyksiä Mammalaiffii-blogin Millalta.

Olen tylsä, en jatka haastetta, keksi yhtätoista kysymystä ja yhtätoista mukaan haastettavaa. Mutta vastaan kysymyksiin enemmän kuin mielelläni ja kerron lisäksi ne yksitoista asiaa itsestäni. Aikaisempaa osallistumistani tähän haasteeseen voi ihmetellä täältä.

1. Tavallinen arki on ihan parasta

2. Valkoviini, Teho-osasto ja hiljaisuus toimii edelleen. Onneks on DVD:llä tuotantokausia ja lisää kaivattais...

3. Aina vaan multa kysellään henkkareita

4. Jos voisin, viettäisin koko sulanmaan ajan metsissä ja tunturissa.

5. En edelleenkään osaa laittaa ruokaa

6. Pidän numeroista enemmän kuin ihmisistä

7. Mä oon vähän niin kuin se Shrekin Aasi. Sellanen sipuli, jota pitää kuoria, että pääsee oikeaan käsiksi. Useimmat saa vain inhorealistisen, kovan ja kylmän pinnan.

8. Mulla on omat vahvat mielipiteet. Joskus jopa onnistun pitämään ne itselläni, vaikka useinmiten en.

9. Herätys on joka aamu kukonlaulun aikaan. Nukun päikkärit joka päivä kuopuksen kanssa yhtä aikaa.

10. Päättäminen on aina ollut mulle vaikeaa. Pikkuhiljaa olen kuitenkin senkin taidon oppinut. En jätä omia valintojani enää toisten tehtäväksi.

11. Kaiken jälkeenkin luotan siihen, että elämä kantaa.



Lempi vuodenaikasi (saat valita vain yhden)? Miksi?
Vaikea kysymys, kun pidän niistä kaikista. Mutta syksy on mun suosikki silti. Mullan tuoksu, värit... Ja se haikeus kesän päättymisestä. Syksy tuntuu eniten joltakin, muut vain on.

Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen?
Mä oon kirjoittanut koko ikäni. Luonteva tapa saada tekstejään julki ja toisaalta peilata ajatuksiaan ja niiden toimivuutta.

Lempipostauksesi? Miksi?
Mulla on muutama suosikki, tosin harvoin mun omat suosikit nousee luettujen listalla kovinkaan korkealle. Ehkä kuitenkin olisi pitänyt olla hiljaa on kuitenkin yksi näistä mun lemppareista. Ei kuvia, vain tekstiä. Ja hetkessä kirjoitettua sellaista, ajatuksella ja tunteella, ei todellakaan tekemällä tehtyä. Sellaisten tekstien takia tätä blogia kirjoitan.

Jos saisit nyt valita yhden asian menneisyydestäsi, jonka tekisit toisin. Mikä se olisi ja miksi?
On asioita, joille olisin voinut laittaa viimeisen pisteen nopeammin ja oma elämäni olisi sen myötä saattanut olla mukavampaa. Tosiasiassa tiedän, että en muuttaisi menneestä mitään. En olisi nyt minä tällaisena kuin itseni tunnen, jos asiat olisi menneet toisin. Virheitä tehdään, että niistä jotain oppisi.

Jos saisit nyt valita yhden asian menneisyydestäsi, jonka saisit kokea uudelleen juuri niin kuin aiemminkin. Mikä se olisi ja miksi?
Mä varmaan haluaisin riparistani uusinnan :) Koska silloin oli vielä nuori, villi ja vapaa ja koska se leiri oli ihan mielettömän mahtava kokemus ja jätti muhun pysyvän kaipuun tunturiin.



Lempi juhlapyhäsi (ei välttämättä kirkollinen) ja miksi?
Joulu, ihan ehdottomasti. Mä inhoan kyllä sitä lahjojenavaamiskaaosta, mutta se jännitys, odotus, valot, ruoka, kaikki ja rauha sen kaiken jälkeen. Jouluyö.

Helpoimmin tavoiteltavissa oleva tämän hetkinen unelmasi?
Tällä hetkellä varmaan työllistyminen mielekkääseen työhön, tai ehkä kesän metsissäsamoilukuviot.

Lempiaineesi peruskoulussa?
Äidinkieli ja matematiikka. Matikan luin lukiossa pitkänä ja äikästä oon pitänyt aina, luen, kirjoitan ja osaan jopa kielioppisäännöt lukuunottamatta yhdyssanoja.

Ensimmäinen työsi? Tykkäsitkö? Tekisitkö sitä uudelleen?
Mä vedin tyttökerhoja ja olin isosena varhaisnuorten leireillä, tykkäsin ihan ehdottomasti. Sen ikäryhmän kanssa touhuan muutenkin mielelläni yhä edelleen, tosin nyt jo omien muksujen kanssa.

Oon mä jakanut mainoksiakin ja poiminut mansikoita. Mansikoita lähtisin edelleen poimimaan ihan koska vain (tosin en enää elääkseni, kun mä en siinä ihan niin nopea ole, että olis kannattavaa moinen), mainoksia en kyllä enää jakaisi, mutta postia voisin.

Arjen motivointikeinosi?
Kohtonnukkumaanmenoaika, kohtonnukkumaanmenoaika... Eiku :D Mä tykkään just arjesta. Jos joskus jotain motivointia tarvii, niin lahjonta toimii aina. Teen yhden homman ja saan hetken istua, teen toisen ja saan hetken istua jne.

Luettele kolme hyvää ja kolme huonoa ominaisuuttasi/puoltasi (ei välttämättä työelämässä, vaan ihan yleisesti)?
+ en harrasta juoruilua
+ meen läpi vaikka harmaasta kivestä, jos on tarvis
+ mä saan asiat toimimaan

- meen läpi siitä kivestä silloinkin, kun ei olis pakko
- pidän asiat liian pitkään itselläni ja räjähdän lopuksi
- pureskelen kynsiä

1 kommentti :