torstai 25. joulukuuta 2014

Joulu

Nyt se on ohi, onneksi. Pöydät notkuu herkuista ja ruokaa riittää niin, ettei pariin päivään tarvi mitään tehdä. Muksut touhuaa onnellisina omissa jutuissaan.

Lahjojen avaamiseen saakka säilyi mun kärsivällisyys, mutta siihen sähläykseen menee melkein joka vuosi hermot. Tällä porukalla se sähläys ei ole edes ihan pientä... Kuva on surkea, mutta kertoo silti jotain volyymista.


Tänä vuonna joulupukki toi lahjat kiireessään vain tuulikaappiin saakka, ja sieltä ne sitten lapsityövoimalla kannettiin kuusen alle. Jokaiselle löytyi käsittämättömän ihania juttuja ja riemun kiljahduksia riitti pitkälle iltaan.

Muksujen mentyä nukkumaan avattiin omat ja Rääpäleen paketit. Rääpäle touhusi innoissaan koko loppuillan itsensä kokoisen Barbababan kanssa.


Muualla maailmassa syödään ehkä suklaata sukista. Mä syön sitä oikein mielelläni Nokialaisista kumisaappaista. Näillä kelpaa kulkea.

Onneksi joulu on vain kerran vuodessa. Paras hetki on koko sählingin jälkeen, kun saa kaatua sohvalle viinilasi toisessa ja kinkku/graavikalaleipä toisessa. Ja suklaata vieressä.

12 kommenttia :

  1. Meilläkin ruokaa riittää parille päivälle ja se on oikeastaan hyvä, ei tartte uurastaa hellan ääressä. Minäkin sain kumpparit lahjaksi, tosin niissä ei ollut suklaata. Suklaata tuli sitten parinkin rasiallisen verran ja mietin, mitä niille teen. Minä kun olen ollut sokerittomalla ruokavaliolla kohta vuoden verran....lapset ovat kyllä innolla auttaneet suklaan syömisessä.

    ps. samalla ilmoittaudun blogisi uudeksi lukijaksi. Tervetuĺoa kurkkaamaan mun blogia
    http://www.taikasaappaat.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa mukaan, ja täytyy taas uudestaan pistäytyä sun blogissa :)

      Poista
  2. Ihana! Meillä lahjat avataan vuorotellen, jokainen saa siis kaikkien jakamattoman huomion siinä hetkessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin niin tehtiin monta vuotta ja tehtäisi edelleen, jos olisi musta kiinni. Näin tää on vaan päätöntä repimistä ja kiljuntaa, johon menee hermo.

      Poista
  3. ihana,että se aatto on takana..muutama pienemmistä kyselee vielä kalenterin perään;)

    VastaaPoista
  4. :) Meilläkin ruokaa riittää useammaksi päiväksi niin ettei tartte kuin vähän lämmitellä joitakin ruokia ^_^ Ja mikä ihaninta, ei kiirettä ja kaksi aikuista arjessa.

    VastaaPoista
  5. ääh.. tuliko se mun kommentti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pääsin kerrankin nukkumaan jo kahdelta, niin jäi aamuun julkaisut :)

      Poista
  6. Olin kirjoittavinani jo kommentin, mut se hävisi kuin tuhka tuuleen... Mulla on jo nyt ikävä suklaata ja tuota sählinkiä lahjojen kans, mut ens vuonna uudestaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suklaata meil olis edelleenkin parin joulun tarpeisiin, lahjasählinkiä en kyllä ikävöi yhtään ;) Pelaamattomia lautapelejä, kasaamattomia legoja, lukemattomia kirjoja ja leikkimättömiä leluja riittää edelleen :)

      Poista
  7. Mä olen muuten huomannut tässä potiessa, että suklaa yskittää ihan ärsyttävän paljon! Arvatkaa onko "kivaa" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muksuilla ainakin on... Mä totesin, että tuossa on vieläkin jäljellä ainakin Uudenvuoden karkit ja nostin kipon pois tenavien ulottuvilta, kun alle kouluikäiset sokerihumalassa alkoi käydä toooosi jännäksi seuraksi.

      Poista